إنّ حظّـي كـدقيـق ٍفـوقَ شـوكٍ نثــروهُ ... ثـمّ قالـوا لحُفـاةٍ يومَ ريح ٍإجمعوهُ
صعُبَ الأمرُعـليهم فقالوا ِاتركوهُ ... إنّ من أشقاهُ ربِّـي كيفَ أنتم تسعدوهُ ؟

Friday, October 19, 2007

غنوه على بالي

ابكي
انا سامعك
مسير الايام
تمسح دمعك
انسي و افرحي ولا تتعبي
و في يوم هتصفي و ترجعي
ايوه فين النظرة دي من زمان
و الضحكه اللي مليانه شوق و حنان
و الصوت اللي بيطل و يدفي
لو عندك خوف اوعي تخبيه
حمد الله عا السلامه
حمد الله عا السلامه
حمد الله عا السلامه
.
.
. ياللي مسافرة و انتي جنبي
.
.
. ايوة كان لازم انتي تسيبيه
ده احسنله لو كنتي بتحبيه
ده ما بيسمعش الا نفسه
بره دنيته و حابسك جنبه
.
.
.
انا عارف ان انتي حاولتي معاه
مش كل اللي بنعوزة بنلقاه
و سعات الحب بيخبي و يعمي
و انا عارف انك هتقدري تنسيه
حمد الله عا السلامه
حمد الله عا السلامه
حمد الله عا السلامه
.
.
.
ياللي مسافرة و انتي جنبي
محمود العسيلي

31 comments:

الأستاذ said...

حمداً لله على سلامتك فعلاً
كويس إنك رجعتي بخير الحمد لله
وفعلاً الأغنية مناسبة رغم إني مسمعتهاش لأني مش بحب محمود العسيلي أصلاً لكن الكلمات شغالة
سلام

كاميليا بهاء الدين said...

إبكى
انا سامعك
مسير الايام
تمسح دمعك
انسي و افرحي ولا تتعبي

جميلة اوى .. والآجمل لما نسمعها من حد قريب مننا
بطبطب على كتفنا .. ويسمح لدمعنا انه يسيل .. من غير خجل
من غير خوف ولا وجل .. وغسل بيه كل الآلم .. بعدها نفوق .. ونرجع نكمل مشوار الحياه..

كاميليا

Ahmed EIssa said...

ايه النكد ده؟؟؟

أميرة said...

تعرفى اول مرة اخد بالى من الاغنية دى دلوقتى بس

بجد اغنية حلوة اوى

طلبت معايا اسمعها هروح اسمعها

YOTTA said...

مع انى مش بحب محمود العسيلى

لكن الغنوة كلماتها حلوة اوى

:)

البِـئرُ والظمّأْ said...

الأستاذ
ميرسي يا استاذ ليك على سؤالك عليا
؟؟؟؟؟؟؟ مش بتحب محمود
ليه ده اغانيه حلوه

لا بس اللي عجبني في الاغنيه كلماتها
جميله مش صح؟
سلام يا جميل
د**********************

كاميليا
دي اول مره ليكي تيجيلي هنا
اهلا بيكي شرفتيني
تعالي كتير بقى

فعلا والله عندك حق

************************

أحمد عيسي

ناسف للازعاج يا باشا

************************

أميرة ويلز

اهلا بيكي يا اميرة
اسعدني حضورك بجد
؟؟؟؟ظ يعني انا فكرتك بيها
ممممممممم طيب يالله بقى اسمعيها

*******************
YOTTA

يوتا يا قمر ازيك
وحشتيني يا بنتي قوي
طمنيني عليكي
ليه مش بتحبيه
؟؟
يااه ده انا اكتشفت انه ما وش شعبيه خالص
يالله بالتوفيق يا يوتتي


باي يا قمر

Yahia said...

كلمات جميله وفيها احساس حلو

تحياتي

البِـئرُ والظمّأْ said...

Yahia

ميرسي قوي ليك
البركة في العسيلي بقى
: )))

ba7re said...

برغم انى مش بسمع اغانى ألا
ان فعلا كلمات الاغنية دى تحفة و فيها احساس عالى اوى
:( مأثرة
مدونتك تحفة

Hadota ... حدوتة said...

زيزىىىى
ازيك

انا مسمعتش الاغنية دى قبل كده

بس شكلها حلوة اوى


تحياتى ليكي

بجد اختيار جميل
:)

انا هروح ادونلود واسمعها بقى

سلااام

الأستاذ said...

مستني زيارتك تيجي تشوفي الشات بوكس وتعلقي على البوست الجديد
أهو علشان متقوليش حارمك من حاجة
سلام

Lapa said...

قمة عالمية البرتغا الكاتب cristovao دي اغيار.

وهو ، أيضا ، وترجمت الى اللغة البرتغاليه ثروه الامم من آدم سميث.

وقد منح العديد من الجوائز.

لا تنسوا اسم هذا الكاتب العظيم ، يمكنك الاستماع اليه قريبا.

اشكركم على انفاق الوقت في الثقافة العالمية.

شكرا للزيارة

simple girl.. ..simple dream said...

انا بحب الاغنية دى من اول مرة سمعتها
وعمرى ما لقيت حد يعرفها او سمع عنها
واضح ان ذوقنا متشابه لحد بعيد

david santos said...

Good posting, thank you.


North-American terrorism killed yesterday more 19 innocent Iraqis. 8 children, 7 women and 4 men. They all were at its house to be dedormir. North-American terrorism continues to kill out of the innocent ones. The honest world and exempted EC what will finish with North-American terrorism. David Santos

البِـئرُ والظمّأْ said...

ba7re

ميرسي ليك قوي على الكلمتين دو
انا كمان من معجبين المدونه بتاعتك
التمبل اللي انت عامله جميل قوي
عايزة اشوفك علطوول بقى

******************
Hadota .. حدوتة

حدوتااااااااااااا
بجد بتبسط قوي لما تجيلي
بصي يا قمر اسمها حمد الله عا السلامه
لو مش لقتيها ابعتهالك

و بتنوريني دايماااااااا

**************************

الأستاذ

هههههههههههههه
اوكي يا استاذ
بجد يا ريت كل طلبات الواحد مجابه كده
على فكره انا بجيلك من غير كلام
انا منين ما اكون قاعده على الجهاز بعدي كل الناس اللي موجوده على ايديك اليمين
و انت منهم اكيد
و مبروووووووك عاى الشات بوكس يا باشا

البِـئرُ والظمّأْ said...

simple girl.. ..simple dream

ميرسي جدا ليكي
انا كمان بحبها قوي
و فعلا مش كتير بيحبو العسيلي
سلام يا قمر

Noony said...

مممممم...أول مرة أعرف عن الأغنية دي
شاكلها حلوة

وشكل ذوقك حلو في الأغاني
:)
نوني

مدحت محمد said...

انا اول مرة اسمع عن الاغنية دى
بس كلماتها حلوة
بس بصراحة مش بيعجبنى الحان محمود العسيلى
يمكن بطريقته ساعات بيرخم
الاغنية
تحياتى

momken said...

اغنيه جميله اوى بيحيكى على زوقك الراقى جدا
تحياتى

kikooooooooo said...

أخيرا لقيت حد متفق معايا وبيحب محمود العسيلي
إنتي بجد مفيش زيك عشان تختاري أغنية زي ديه
وإحساسك عالي جدا بجد
كان معكم ..,
كيكوووووووو

Anonymous said...

حمد لله لعى السلامه الاغنيه حلوه رغم انى مش بسمع العسيلى الا فى اغنيه واحده بس

تامر حسين said...

العسيلي جميل جدا بس مع الاسف لسه الناس مفهمتش صوته زي محمد محي كده بالظبط
تحياتي واتمني اشوفك في مدونتي المتواضعه

كاميليا بهاء الدين said...

انت فين ياجميل؟

انا قريت المدونة كلها خلاص

عاوزة اقرا بقى بوست جديد ليكى

كاميليا

البِـئرُ والظمّأْ said...

Noony
*****

ازيك يا نوني عامه ايه يا قمر
ممممم ميرسي لزوقك
اه زوقي حلو
: ))))

البِـئرُ والظمّأْ said...

doha
****
اه فعلا هوه سعات بيرخم
بس انا بحب العسيلي ك صوت و احساس مش شخصيه


الاغنيه دي بحبها قوي من بين كل اغانيه

ميرسي ليك
****************************
momken
******

ايه ده ؟؟ ممكن
ازيك عامل ايه
ايه مختفي ليه كل ده

المهم مبسوطه لمجيتك
ما تغبش بقى
*****************************
kikotalaat
**********

ههههههههههه يا ااه كل ده
انت بتحبه قوي كده
ده العسيلي حتى
هههههه
اميرسي ليك يا كيكو
******************************
رئيس جمهوريه نفسى
****************

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ازيك يا باشا الاول
بس اه الاغنيه اللي انت بتسمعها ليه ؟
لا لازم تقولي يا ريس

البِـئرُ والظمّأْ said...

تامر حسين
********

ازيك يا تامر
اه فعلا
بس هيا ازواق يا تامر

انا اكتشفت ان في كتير مش حبينه كشخصية
ممممممم اوكي هبقى اجيلك
***********************************

كاميليا
*******

ازيك يا قمر
وحشاني والله
المهم ان شاء الله هنزل بوست جديد
باي يا كامي

NeRmeeN said...

بلوجك بجد ساحر...الخلفية بتاعة السما و النجوم دى جامدة جامدة..والكلام اللى انتى كاتباه مؤثر اوى ...عامل شغل مع الخلفية :ي


تقبلى مرورى و تحياتى

البِـئرُ والظمّأْ said...

NeRmeeN
********

ياااه ميرسي قوي
بجد البلوج عجبك
مع انه محسسني بالاكتئاب مش عارفه ليه
و كنت ناويه اغير التيمبل ده
ميرسي يا نيرمين
خلاص بقى هخليه كده

علوة said...

وحشني البلوج جدا

انا بحب ألحان العسيلي وبحب دماغه وبحترم الفن اللي بيقدمه لأن فيه شخصية

أقترح أن تسمعي لحن جميل وضعه في أغنية حكايتي معاك

تسلم إيدك

صباح الفل

كرياكو said...

يا انا كونت فاكر ان الاغية دى ليا انا لوحدى
مفاجئة ليا انى القيها بوست
لا تعلــــــــــــــــيق

البِـئرُ والظمّأْ said...

علوة
****



ازيك يا بني ايه فينك؟؟
جيتلك كتير فين و فين لما لقيتك نزلت جديد

ممممممم يا سلام بتحيه ؟
قشطه
فعلا لحن حكايتي معاك حلو قوي
شكرا لمرورك يا جميل

**************************

كرياكو
******

ههههههههههههه مش فاهمه ؟

عموما شكرا لمرورك