إنّ حظّـي كـدقيـق ٍفـوقَ شـوكٍ نثــروهُ ... ثـمّ قالـوا لحُفـاةٍ يومَ ريح ٍإجمعوهُ
صعُبَ الأمرُعـليهم فقالوا ِاتركوهُ ... إنّ من أشقاهُ ربِّـي كيفَ أنتم تسعدوهُ ؟

Wednesday, April 23, 2008

كفايه كده

ايون زي ما بقولكم
كفايه خاااااااالص كده ، بقالي كتير قوي سايبه مدونتي .. اكسفت قوي منها و انا بضرب الباسوورد ييجي خمس مرات عشان ادخلها ، بس الحمد لله افتكرت على اخر لحظه ، تقريبا كنت هفقد الامل .. ولا هوه مفقود وحديه اصلا .
*********************************
اليومين اللي فاتو كانو صعبين قوي عليا .. كان صعب قوي ان واحده زملتي تقريبا بقعد احكي معاها اكتر ما بقعد في البيت مع بابا و ماما و اخواتي .. كان اخر كلام بينا هنعمل ايه في شم النسيم ، هنروح فين السنادي ، هنقضيها في النادي زي السنه اللي فاتت ولا نروح في بيت واحده فينا و لا ولا ، نتخانق و نهزر و نضحك ، عشان اجي تاني يوم يقولولي ماتت .

طيب ماتت ازاي .. امبارح كانت بتحكي معايا و بتضحك و بتهزر .. فجاة كده ماتت، ده كان اول سؤال سالته لنفسي ، تاني سؤال كان ( ازاي مش هشوفها تاني ) ..... تقريبا كنت هتجنن .
بفكر مع نفسي كتير ، لو فجاة كده حصل و مت هقابل ربنا ازاي ... مش قضيه ايه وحش بعمله ، لا القضية انا بعمل ايه حاجه كويسه اصلا عشانه .
.
.
بجد حاسه انها وحشتني قوي
********************************
غير موضوع وفاة زملتي ، بجد انا عندي مشاكل كتير قوي ، في الشغل ، و في الكورس اللي بنزله بالليل ، مخنوقه قوي و مدايقه ، والحجات اللي بحبها قوي بقيت بتخنق منها، بس اهو بحاول اهون نفسي ، يمكن كمان احدهم مهون عليا اللي انا فيه ، ( مره سالت نفسي لولا وجود احدهم ده كنت هعمل ايه ، ولا كنت هعيش ليه )
مش عرفت ارد ساعتها
**********************************
حبيبة قلبي ولاء
واحده من بنات خالتي ال 5 ، خلاص فرحها قرب ، على قد ما انا فرحانالها قوي ، على قد ما انا زعلانه جدا ، بنات خالتي انا مرتبطه بيهم قوي ، علطول بنخرج و نعيد و نسافر و كل حاجه مع بعض ، هتتجوز و و تسافر بعد كده ، مش عارفه بعد كده ازاي هتفضالنا زي الاول
.
.
مبرووووووك يا ويلا يا قمر ،، و ربنا يسعدك يا رب
*******************************
عموما ، انا لحد ما مبسوطه
و حاجه كمان
وحشتنوني قوي .
.

اه صحيح ، على بالي قوي اتطوح زي البنت اللي فوق دي
ايوووووون البنت اللي فوق اللي صورتها دي ما لهاش علاقه بالموضوع
.
.
عارفه عارفه
لكيت كتير و وجعتلكو دماغكو
يالله تصبحو على خير بقا

14 comments:

Unknown said...

لحظة الراحة بنخطفها احنا

مش هى اللى بتيجى

مواطن زهقان said...

والله وحشتينا جدا يازيزى
ووحشتنا كتاباتك
وربنا يعينك على همومك
وزى ماقال واحد مش فاهم

احنا اللى بنخطف لحظة الراحة

Unknown said...

اعمل لدنياك كانك تعيش ابدا واعمل لاخرتك كانك تموت غدا
البقاء لله اولا
موقف صعب وربنا يهون عليكي وعلي اهلها
وثانيا مبروك لولاء وعقبالك يارب
مع اللي تتمنية
وكمان اطوحي براحتك تيجي تمسكي ايدي ونطوح مع بعض هههههه
سلام

Ana keda said...

البقاء لله

يا رب تبقى كويسة

وانا جيت كزا مرة وملقيتش حاجة

يا رب ترجعى بقوة

Doaa Ebrahim Aaql said...

حمد الله على سلامتك ياجميله
هتنورى تانى
وربنا يسعدك
واللى جاى كله
يكون فرح وسعادة


سلام ياجميله

MR.TITO said...

C`est la Vai
هى دى الحياة


ناس بتفرح وناس بتبكى..ناس بتتولد وناس بتموت..بس المهم اننا لازم نعيشها بحلوها ومرها..وربنا الهمنا النسيان عشان نعدى الاوقات الصعبه دى؟
فربنا يصبر اهلها واياكم
و
و
و
مليووون مبروووك لـ ولاء وعقبالك يارب

تحيــــاتى

المصـــرى

kafrawy said...

لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم

فليرحم الله امواتنا و اموات المسلمين

الايام قادرة انها تنسيك

تحياتى

gogo we bas said...

والله واحشانى وواحشنى كلامك

هونى على نفسك
وربنا يعينك ويصبرك
اتحطيت فى موقفك ده من حوالى 6 سنين ربنا يرحمها ويصبر قلبك

ماتنسيش اهم حاجة يا زيزى
الدعااااااء ليها
الحزن مش بيفيد اللى بنحبهم لما يرحلو لازم نترجم حبنا وحزننا فى معادلة واحدة وندعيلهم فى كل صلاة

*************

عقبال ماربنا يفرح قلبك عن قريب ان شاء الله ونفرح بيكى
بس قولى اميييييييين

el_assel said...

القدر مابيفرق عزيز من غيره
كلنا لنا الموت
كل واحد ليه معاده
الله يرحمها ويدخلها جنته باذن الله
بس المهم ان الزعل ده مايؤثرش فينا
في حياتنا
اه الزعل جوانا
بس الدنيا دايرة




مبروك لولاء وعقبالك باذن الله لما نفرح فيكي



مسالة الزهق دي اعتقد انها مسألة وقتية
وحتعدي
اكيد كل واحد منا مر بالموضوع ده
بس كل واحد وشطارته انه يخرج منها بدري


واكيد الدنيا من غير حد جنبك
يهون عليكي ويساعدك
يسأل عليكي ويطنك
اكيد حتكون صعبة حبتين






ســـــــــلاماتي

فوكيره said...

وحشتينى يا زيزي

حمد لله على سلامتك

Noony said...

زيزي يا حبيبتي....حمد الله على السلامة
وحشتيني أويييييييي

البقاء لله...ربنا يدخل زميلتك الجنة من غير حساب ولا عقاب وربنا يصبر أهلها يا رب

ربنا يوفقك في كورساتك ويكرمك يا رب

مبرووووك لويللا بنت خالك...عقبالك يا جميلة

عودُ أحمد يا كوكر
:)
نوني

زحل الفلكي said...

صباح الفل

فضفضة مختلفة ومتنوعة بس كل كلمة ليها معاني كتير

وعلشان ملكش كتير
احلى صباح
صباح الفل بلليل

البِـئرُ والظمّأْ said...

واحد مش فاهم حاجة



تصدق
عندك حق
منور


------------------------------
مواطن زهقان



اهلا يا مواطن زهقان
على فكره انا كمان زهقانه جدااااااا
مرسي لكلامك
و منورني دايما

--------------------------------

My Hope$


منمن حبيبه قلبي
وحشاني يا بنت والله
يالله هوب هاتي اديكي
هطوحك لغايه اما ادوخككككك
يا رب و عقبالك انتي كمان يا قمر ياااااارب

-----------------------------

Ana keda


و نعم باه
ان الحمد لله احسن الوقت
بس سعات الواحد في لحظه زي دي بيحس بضعف بجد
بيبقا عايز حد حاليه يهون عليه


لا تعاي ك يوم بقا هتلاقي جديد
و ادعيي
منوره يا قمر


----------------------------


princess dodo


يا هلا يا دودو يا قمر
يا وهماني انتي ببوستاتك
الله يسلمك يا حببتي
محتاجهة دعاويكي بقا


و يسمع من بقك ربنا

----------------------------

MR.TITO



اهلا يا تيتو
فعلا
ربنا يصبر اهلها
يمكن الموضوع اهون علينا شويه
واله يبارك فيك
عقبالك بقا

منور يا فندم


--------------------------


kafrawy


يا ريت يا كفراوي تنسينا لحظات احزن دي
مينفعش نفضل علطول فرحانين ؟!!!!

دعواتك

--------------------------------

gogo we bas


جوجو يا قمر ازيييييييكي
و انتي والله وحشاني موت
ربنا يصبرنا جميعا يا جوجو
هدعيلها يا قمر
فعلا
احزن مش بيفيد

منوراني يا جوجو

-----------------------------

el_assel


مرسي جدااااا لاهتمامك لكل تفصيله في البوست
و مرسي بجد لزيارتك
هستناك تاني اوكي


فوكيره


ازيك يا فوكي
وحشاني يا بنت والله
متتاخريش عليا تاني

:)


-----------------------------

Noony


زانتي والله كمان وحشاني قوي يا نوني
ووحشني لكك على الماسنجر
و ربنا معاكي يا رب في الموضوع اللي قلتي عليه
و تيجي بالسلامه يا قمر
بس ادعيليييييييييييييييي
امانه بجددددددد


---------------------------

زحل الفلكي

يا صباح الفل يا زحل
و انا كمان عشان ما الكش كتير
منورررررررررر
و هستناك علطول

Bongo said...

البقاء لله

و حمد لله علي السلامة يا زيزي
وحشتيييينا و الله

ألف مبرووووك لولاء و عقبالك

و يارب داينا نسمع عنك كل خير :)