إنّ حظّـي كـدقيـق ٍفـوقَ شـوكٍ نثــروهُ ... ثـمّ قالـوا لحُفـاةٍ يومَ ريح ٍإجمعوهُ
صعُبَ الأمرُعـليهم فقالوا ِاتركوهُ ... إنّ من أشقاهُ ربِّـي كيفَ أنتم تسعدوهُ ؟

Thursday, February 28, 2008

لحظة عشق

في وقت فجريه
و انا في بلكونتي باصه على السما و الكون و الدنيا
و نسمة هوا باردة على خدودي و اديا
في لحظة هدوء ورقة ورومانسية
كوباية نسكافية في ايديا
وفي الايد التانية موبايلي .. بسمع عليه اغنيه رومانسيه
جيت على بالي ساعتها
نظرة شقية ،، ورساله ليك كلها دلع و حنيه

بقولك فيها وحشتني يا نور عنيا

ملحوظه : الصورة كانت منظر السما وقتها ..تعيشك لحظات عشق مش لحظه واحده

24 comments:

رئيس جمهوريه نفسى said...

احجز اول كومنت

رئيس جمهوريه نفسى said...

حجزت اول كومنت فى البدايه الاغنيه فظيعه بجد قوى قوى قوى للصبح وتقدرى تقولى من مختاراتى بجد الى انا بحبهم جدا
ثانيا الكلمات على رشاقتها ورقتها وبتنط منيها البهجه طلعت فظيعه بجد وقمه الروعه
ثالثا رساله الموبيل اوجزت فا انجزت
رابعا عايز كوبايه النسكافيه حلاوه التعليق الاول

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
رئيس جمهوريه نفسى said...

لفيت لفيت ورجعت تانى على فكره يا زيزى الرابط الى محطوط فى التعليق بتاعtojagal بيدى تحزير بوجود فيرس ياريت تدلتى التعليق الا لو كان الكومب خرف عندى كعلش انا اسف تلات تعليقات فى وقت قليل

البِـئرُ والظمّأْ said...

رئيس جمهورية نفسه


مرسي يا محمود على كلامك
اغنيه قد الحب ؟؟
اه انا بحبها جدا
اغنيه رومانسيه قوي


و كوباية النسكافية اتفضلها طبعا
خلصها و نعملولك تاني كمان




ثالثا كويس انك حزتني من الكومنت بتاع الشخص الغريب ده
انا كنت فتحته قبل كده و طلع فيرس على فكره
مرسي يا محمود
منوررر

Bongo said...

مدونة جميلة و مميزة و اجمل حاجه فيها هدوئها

اول زيارة و ان شاء الله مش آخر زيارة

تحياتي

عمرو فكرى said...

جامدة جدا

saragebaly said...

مدونتك جميلة وفيها احساس عالي

حاجة جامدة بجد

والجميل اللي فيها كوباية النسكافيه

اموووووووت انا

بس بجد احساس كلماتك عالي جدا

بالتوفيق ان شاء الله

سـارة

أنا حر said...

كلام حساس قوي كأننا كنا في نفس اللحظة معاكي
تحياتي

مثلية فقط said...

تعرفي كلماتك تعكس حساسيتك و حبك للهدوء و الرومانسية
في قصة قصيرة كنت قرأتها لكاتبة سعودية تقول : من وراء ستار
انظر إلى غروب الشمس يتدفق رويدا رويدا عبر الغيوم القليلة في السماء في الشرفة طاولة دائرية و أربعة كراسي بالخارج يمتد البحر إلى الأمام بلا حدود, هناك على الشاطئ تتردد الأمراج آتية ثم تعود ... لمعت في الافق أضواء و سألت نفسي ترى ماذا يوجد خلف البحر ؟ ... أسأل عن أي شيء مثل الأطفال و هي إلى جانبي ...أحسست برغبة أن أضمنها و هي نائمة بالغرفة المجاورة و عندما رأيتها قادمة قلت لها ... أكثر من أحبك

قصة قصير لكن كثير معبرة و كثيرة حلوة و بتشبه الخاطرة يلي كتبتيها بهنيكي
خالص تحياتي

Anonymous said...

روعة روعة روعة بجد بسيطة ومتواضعة ومعبرة

كاميليا بهاء الدين said...

ههههههه

رايقين احنا قوى
ما شاء الله

بحبك اوى وانتى من غير عواصف
بحبك وانتى بتختصرى طريق العواطف
بحبك وانت هادية ، ناعمة، بعيد عن المخاوف
يا هل ترى؟
الحلم قرب من أرض الحقيقة؟
وخلاص فاضل عليه كام دقيقة
واشوف الفرحة فى عينيك البريئة
وحاجة حلوه صغيرة بتلمع فى ايديكى الرقيقة

يا رب
يا رب
يا رب

كاميليا

ghalia said...

يا عيييييينى
شايفة آل وانا داخلة على أساس كنت كاتبة كومينت هنا فى البوست أتاريه مطلعش
يارب يطلع المرة دي

ايه الجمال ده يا زيزي
عارفة؟
أنا مبسوطة أوي انى قرأت البوست ده
محتاجة اليومين دول اقرا بوستات من نفس النوعية
بجد شكرررررا
ســلام يا قمــر
:))

momken said...

عم ياعم
رمانسيه

ولمون وورد
وسما
وبلوبيف
وبتنجان
ايه ياعم الرومانسيه دى
ماشى ربنا يسعد ايامك يا زيزى
انا مبسوط جدا لانك طلعتى من المود الصعب الى كان مسيطر عليكى

البوست منتهى الجمال
والكلام منتهى العذوبه
والصوره رائعه
تحياتى

كلمات تأتى وتختفى فجأة said...

السلام عليكم

ازيك الاول عاملة ايه يارب تكونى بخير

ايه يابنتى الكلام الجميل ده
فعلا بتعرفى تعبرى عن اللى جواكى

واغنية حلوة جدا ومعبرة
اهنيكى بوست رائع
وكمان الصورة للسماء تحسسك بالامل والحياه والعشق

تقبلى احترامى

kafrawy said...

انا عايز اقوللك اللى ع لسانى دلوقتى
و اعذرينى

انتى اكيد مش بتهرجى

قلب ينبض لله said...

نسمة هوا باردة على خدودي و اديا

الله الله الله

يابختك ان ربنا أنعم عليكي باللحظة دي


احييكي علي أنك وصفتي اللحظة دي بأنها لحظة عشق لأنها كدا فعلا

تحياتي

البِـئرُ والظمّأْ said...

Bongo
******

مرسي جدا لزيارتكم
انتو كمان مدونتكو حلوه قوي



******************************

Amr Fekry
***********


شكرا جدا


نورت

صالح سعيد said...

ايه الروقان ده
الجو ده انا بحب اعيشه لانه مريح جدا للنفس الملبده بالهموم
تقبلى تحياتى على احساسك المرهف

Desert cat said...

جميل اوى وصف احساسك باللحظة اللى عيشتيها
تحياتى

البِـئرُ والظمّأْ said...
This comment has been removed by the author.
البِـئرُ والظمّأْ said...

saragebaly



ليه بس تموتي ليه بعد الشر عليكي

اعملك واحده و اتنين يا فندم
مرسي لكلامك يا قمرتي

احرجتني... و نورتي كمان


===================




أنا حر


ده يشرفني يا فندم
نورت .. هستناك تاني


==================

مثلية فقط




مرسي ..



===================


mohamed

شكرا يا محمد

نورتني


==============
كاميليا


بحبك اوى وانتى من غير عواصف
بحبك وانتى بتختصرى طريق العواطف
بحبك وانت هادية ، ناعمة، بعيد عن المخاوف
يا هل ترى؟
الحلم قرب من أرض الحقيقة؟
وخلاص فاضل عليه كام دقيقة
واشوف الفرحة فى عينيك البريئة
وحاجة حلوه صغيرة بتلمع فى ايديكى الرقيقة




كامي حببتي و ان لم يكن
من حقي اعيش لحظه العشق دي
وحشتيني على فكره جداا
ال تقفلي المدونه ال
ده انا كنت اموتك

==================

ghalia

خلاص يا غاليتي من ده علطوول بقا
انا ببقا سعيده قوي و انتي مبسوطه
ربنا يسعدك يا رب


====================


Zulkijora

حضرتك انا مش فاهمه ايه اللي بتبعته ده
و بيني و بينك زهقت


===================

momken


بلوبيف و بتنجان
ههههههه
ماشي يا عم ممكن .. ماشي
نورت

====================


كلمات تأتى وتختفى فجأة



مرسي يا مها يا حبيبتي
بجد كلامك بيبسطني والله
عيزاكي تباني بقا
انتي مش عجااني اليومين دول



===================


kafrawy


هههههه

بالفعل يا كفراوي مكنتش بهرج
نورت

==================



قلب ينبض لله



مرسي ليكي جدا
نورتي .. هستناكي تاني

=======================


صالح سعيد

مرسي ليك يا فندم
بسطتني زيارتك بجد
و اتمنى تزورني علطوول

=====================


Desert cat

مرسي لكلامك


نورت

Anonymous said...

زيزى الى بعته الاخ مش عارف مين وانتى مش فاهمهاه فيرس بعيد عنك نصيحه اى كومنت تشكى فيه احذفيه فورا

ღϠ₡ღأمير الهدوءღϠ₡ღ said...

كاني انا ايضا في نفس تلك اللحظه
كنت اجلس على مكتبي
والهواء ياتي لي بتلك الذكريات
لعله نفس ذلك النسيم


تحياتي
:)